6.07.2011 - Kolejny projekt międzynarodowy
Przygotowujemy się do realizacji międzynarodowego projektu w języku angielskim. Z rozpoczęciem nowego roku szkolnego zaczynamy dwuletni projekt Lokalne Atrakcje Turystyczne w ramach Wielostronnego Partnerskiego Projektu Szkół w programie Comenius - Uczenie się przez całe życie.
Projekt napisany przez nauczycieli języka angielskiego, panią Agnieszkę Michalską i panią Joannę Dolińską-Romanowicz został zaakceptowany przez Narodową Agencję Programu Comenius, co oznacza, że będzie finansowany z funduszy Unii Europejskiej. Do współpracy zaprosiliśmy szkoły średnie z: Newcastle w Irlandii Północnej, Swindon w Anglii, Silivri w Turcji oraz Ceglie Messapica we Włoszech.
Uczniowie i nauczyciele partnerskich szkół będą współpracować przy projekcie, który stworzy im okazję do poznania w nietypowy sposób regionów turystycznych krajów partnerskich, a zwłaszcza elementów, które wpływają na ich atrakcyjność, takich jak: tradycje, lokalna kuchnia, legendy i mity. Wielokulturowość uczestników projektu będzie idealnym bodźcem do użycia języka angielskiego w celach komunikacyjnych i do zdobywania nowej wiedzy.
Uczestnicy projektu będą mieli możliwość odwiedzenia każdego z regionów, zobaczenia interesujących historycznie, kulturowo i geograficznie miejsc, spotkania i porozmawiania z tamtejszymi mieszkańcami i poszukiwania informacji i wiedzy, której nie znaleźliby w podręcznikach czy w Internecie.
Każdy z krajów charakteryzuje się specyficznym położeniem, kulturą, religią odrębną od pozostałych państw. Praca w tak wielokulturowym zespole stwarza idealną okazję do wymiany poglądów, poznania odmienności kulturowych i różnic społecznych i daje możliwość rozwijania wiedzy i zrozumienia różnorodności kulturowej Europy i świata.
W naszych założeniach zadania realizowane w międzykulturowym i wielojęzycznym środowisku pomogą w rozwijaniu twórczych i kreatywnych pomysłów oraz stworzą lepszą perspektywę zawodową i edukacyjną dla uczniów i absolwentów szkoły.
Dodano: 13-07-11
ŹródÅ‚o: ZSHT Œwidnica
Komentowanie tego newsa zostało zablokowane